הרצאות וסדנאות

כמה אפשרויות יוצרות קונפליקט?
רק שתיים - כשיש שחור או לבן, "הצדק שלי" וה"צדק שלך".
בסדנה, נלמד איך לראות את האפשרות השלישית שמכילה את שני הצדדים. בשיטת "דיאלוג מנצח" נוביל לפתיחות, דיון והגעה לפתרונות מוסכמים בזמן קצר. המנהלים מתרגלים ליצור שיחות מקדמות שמעודדות שיתוף פעולה, מבלי לוותר על אף צד. המיומנות הזו תאפשר להעביר את המודל גם לצוותים ולמנהלים אחרים בארגון.
01
שחור או לבן – כיצד להגיע לפתרונות מוסכמים בשיטת הדיאלוג המנצח
כמה פעמים אתם מעירים או מוקירים הישגים או טעויות? איך העובד או המנהל מגיב להערות? מתי נכון לומר, ואולי כדאי לדחות לפעם אחרת? אם לא נעיר בזמן, הדברים יצטברו ודפוסים ייקבעו. לפעמים אנחנו מחכים או לא אומרים דבר, וכתוצאה מכך העובד לא משתפר, המנהל לא מקבל תוצאות טובות, וכולם נשארים מתוסכלים.
בסדנה נלמד דרך פשוטה וישימה לעודד שיפור מתמיד אצל העובדים, לעודד עשייה נכונה, ולתת פידבק בונה – חיובי ושלילי – בצורה שתשמור על תחושת הנראות וההערכה של העובד. הימנעות ממשוב יומיומי פוגעת ביכולת העובד להשתפר. המודעות של המנהל חשובה מאוד: לדעת איך ומתי למשב בצורה שתעודד מוטיבציה ותביא לשיפור .
02
אמנות המשוב – איך להעביר פידבק מצמיח
בהשראת ויקטור פרנקל "החרות נמצאת במרחק בין הגירוי לתגובה"."הוא עשה לי..." "היא התפרצה עליי..." – כך נוצרים קונפליקטים ודעות מתקבעות. לפי מודל אפר"ת, האירוע עצמו אינו הבעיה ואינו זה שקובע את התוצאה, אלא הפרשנות שלנו אליו.זהו כלי מעשי ויישומי שממחיש את מהות המנהיגות האישית. הוא מלמד שאנחנו אחראים לתוצאות דרך הבחירה האישית שלנו – איך אנו בוחרים לראות את האירוע?הרבה פעמים אנחנו אומרים: "אין ברירה, זו המציאות." אבל המנהיגות האישית טמונה בהבנה שתמיד יש לנו בחירה.בסדנה הזו נתנסה במודל שממחיש כיצד ליישם את העיקרון הזה בחיי היומיום. בחירה מודעת מאפשרת לפתור קונפליקטים ולחזק מערכות יחסים, במקום לתת למצב להסלים ולפגוע בארגון.כאשר מערכות יחסים נתקעות ואנשים עלולים להתרחק או לעזוב, הבחירה האקטיבית שלך יכולה לעצור את ההידרדרות ולהוביל לפתרון שמקדם ולא מחבל.
03
מאין ברירה ליש בחירה
כמה אנחנו באמת מודעים לחוזקות שלנו ושל אחרים?
לרוב אנחנו מתמקדים במה שלא עשינו מספיק טוב, במה שצריך לשפר או במה שלא הספקנו. הביקורת העצמית מתחרה על תשומת הלב, וכובשת כל חלקה טובה. היא מניעה אותנו קדימה לצד זה שפוגעת בביטחון ואיכות החיים, בהנמכת ערך לעצמנו ולעשייתנו.
לעומת זאת, תשומת הלב לחוזקות שלנו נזנחת לא פעם, ממגוון סיבות. בסדנה
-
נגלה את ארגז החוזקות האישי של כל משתתף ונלמד איך להשתמש בו.
-
נחקור את ההתמודדות שלנו עם אתגרים ונגלה כיצד משמשת מפתח לזיהוי החוזקות שלנו, דרך סיפור החיים שלנו ושל אחרים.
-
נלמד איך להגדיל את המשקל של החוזקות בחיינו על פני הביקורת העצמית – במשפחה, בעבודה ובאתגרים האישיים.
04
מרכיבים את משקפי החוזקות
למי יש זמן, סבלנות, קשב?
בעולם של עומס, רעש והפרעות בלתי פוסקות, הקשבה אמיתית הופכת לנדירה. מה קורה לנו כשלא מקשיבים לנו?
בסדנה נעמיק בגישות שונות להקשבה, ונבין איך היא משפיעה על יכולתנו לייצר קשרים משמעותיים, להוביל ולהניע אנשים. נלמד להבחין בין הקשבה שטחית להקשבה אמפתית ועמוקה, ונבין כיצד היא יכולה לחולל שינוי מבפנים החוצה.
נכיר את ארבע רמות ההקשבה על פי תיאוריית U (פרופ' אוטו שרמר) ונלמד לשמוע אחרת – מול אחרים ומול עצמנו. מנהל שמקשיב לעובדים שלו יוצר אמון, חיבור ומחויבות, אך זה מתחיל קודם כל מהקשבה עצמית – לזיהוי רגשות, לתחושות פנימיות, וליכולת להכיל את עצמנו רגע לפני שאנחנו מכילים אחרים.
05
הקשבה מחוללת שינוי - המפתח לקשרים משמעותיים
בעידן שבו יש אין-סוף ידע, ולכל שאלה יש תשובה מיידית – מה הופך למידת עמיתים לכל כך חשובה?
למידת עמיתים מבוססת על ההבנה שהאנשים שנמצאים יחד, בין אם מנהלים, צוותים או כל קבוצה מקצועית, מחזיקים בידע ובניסיון ייחודיים. כשהם משתפים דילמות ומתייעצים זה עם זה, הם מגלים דרכי חשיבה חדשות ומפתחים פתרונות חכמים ומותאמים יותר.
בסדנה נתרגל שיטות שונות להיוועצות וללמידה משותפת, דרך שיתוף פעולה, שיח פתוח והקשבה עמוקה. בעולם שבו בינה מלאכותית יכולה לתת לנו תשובות, דווקא הבינה האנושית – הרגישות, הניסיון וההבנה ההקשרית – הן הנכס הבלתי-מוחלף שלנו.
למידת עמיתים מחזקת את הקשרים, מעצימה את החשיבה המשותפת ומעניקה לנו ערך שלא ניתן לקבל ממכונה – היכולת להבין, להרגיש וליצור יחד.
06
חכמת הקבוצה - ייחודיות הבינה האנושית
למי יש זמן, סבלנות, קשב?
בעולם של עומס, רעש והפרעות בלתי פוסקות, הקשבה אמיתית הופכת לנדירה. מה קורה לנו כשלא מקשיבים לנו?
בסדנה נעמיק בגישות שונות להקשבה, ונבין איך היא משפיעה על יכולתנו לייצר קשרים משמעותיים, להוביל ולהניע אנשים. נלמד להבחין בין הקשבה שטחית להקשבה אמפתית ועמוקה, ונבין כיצד היא יכולה לחולל שינוי מבפנים החוצה.
נכיר את ארבע רמות ההקשבה על פי תיאוריית U (פרופ' אוטו שרמר) ונלמד לשמוע אחרת – מול אחרים ומול עצמנו. מנהל שמקשיב לעובדים שלו יוצר אמון, חיבור ומחויבות, אך זה מתחיל קודם כל מהקשבה עצמית – לזיהוי רגשות, לתחושות פנימיות, וליכולת להכיל את עצמנו רגע לפני שאנחנו מכילים אחרים.
07







